معرفی شرکت
شرکت تولیدی و صنعتی اخشان در سال ۱۳۵۴ به عنوان اولین تولید کننده کمربند ایمنی خودرو در شیراز تاسیس گردید. به کارگیری و تعهد به استانداردهای کیفیت و همچنین بهره مندی از امکانات و تجهیزات پیشرفته و نیز روشهای نوین تولید،این شرکت را به عنوان بزرگترین و مدرن ترین واحد تولیدکننده کمربند ایمنی در کشور مطرح نموده است.
شرکت اخشان شامل بخشهای اصلی زیر می باشد
مدیریت شرکت
موسسین و سهامداران ارشد
مدیران اجرایی
کمربند ایمنی اتومبیل
کمربند ایمنی، ابزاری مهارکننده برای حفاظت از سرنشینان خودرو در برابر حرکتهای شدید و برخورد با قسمتهای داخلی خودرو بر اثر تصادفات است.
ایده ابتدایی اختراع آن مربوط به اواخر قرن ۱۹ بوده و پس از آن، تکنولوژی کمربند ایمنی مرحله به مرحله تکامل یافته و قوانین مربوط به استفاده از آن نیز شدیدتر شده است. کمربند ایمنی به طور میانگین، سالانه جان حدود ۱۳ هزار نفر را در ایالات متحده نجات میدهد. امروزه متداولترین نوع کمربند ایمنی، کمربند سه نقطهای با مکانیزم قفل شونده اضطراری و پیش کشنده است که در اکثر خودروها به کار میرود.
کمربند ایمنی، ابزاری مهارکننده برای نگهداری سرنشینان خودرو در محل خود و جلوگیری از حرکتهای شدید آنان طراحی شده است. هدف از اختراع کمربند ایمنی، حفاظت از سرنشین، کاهش صدمات سرنشین از طریق ساکن نگه داشتن او در برابر برخورد با قسمتهای داخلی خودرو و یا سرنشینان دیگر است که ضربه ثانویه نامیده میشود. همچنین کمربند ایمنی برای جلوگیری از پرتاب سرنشین به خارج از خودرو ناشی از توقف ناگهانی، برخورد و واژگونی خودرو استفاده میشود. این ابزار، نقشی قابل توجه در کاهش تلفات جانی در حوادث خودرو دارد. برطبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا، این وسیله در سال ۲۰۰۱ جان حدود ۱۲ هزارنفر را نجات داده است.
کمربندهای ایمنی توسط جورج کیلی در اواخر قرن نوزدهم اختراع و برای اولین بار در هواپیما توسط آدولف پژود که جزو اولین کسانی بود که به صورت واژگون با هواپیما پرواز کردند- معرفی شد. کمربندهای ایمنی تا ۱۹۳۰ در هواپیما استاندارد نشدند. ادوارد ج. کالاگورن اولین حق اختراع با شماره ۳۱۲۰۸۵ را در دهم فوریه ۱۸۸۵ برای یک کمربند ایمنی ثبت کرد. در دهه ۱۹۳۰، فیزیکدانان امریکایی از کاربرد کمربند در خودروها حمایت کرده و حتی برخی از آنها خودروهای خویش را به کمربند ایمنی مجهز کردند. کلیر ل. استریث (جراح پلاستیک) و ک. ج. استریکلند (فیزیکدان) جزو اولین نفراتی بودند که تقاضای نصب کمربند ایمنی برای خودروی خویش را دادند. استریکلند، لیگ ایمنی خودروی امریکا را بنا نهاد و عوام امریکا اشتیاق کمی نسبت به آن نشان دادند.
کمربند ایمنی، ابزاری مهارکننده برای حفاظت از سرنشینان خودرو در برابر حرکتهای شدید و برخورد با قسمتهای داخلی خودرو بر اثر تصادفات است.
ایده ابتدایی اختراع آن مربوط به اواخر قرن ۱۹ بوده و پس از آن، تکنولوژی کمربند ایمنی مرحله به مرحله تکامل یافته و قوانین مربوط به استفاده از آن نیز شدیدتر شده است. کمربند ایمنی به طور میانگین، سالانه جان حدود ۱۳ هزار نفر را در ایالات متحده نجات میدهد. امروزه متداولترین نوع کمربند ایمنی، کمربند سه نقطهای با مکانیزم قفل شونده اضطراری و پیش کشنده است که در اکثر خودروها به کار میرود.
کمربند ایمنی، ابزاری مهارکننده برای نگهداری سرنشینان خودرو در محل خود و جلوگیری از حرکتهای شدید آنان طراحی شده است. هدف از اختراع کمربند ایمنی، حفاظت از سرنشین، کاهش صدمات سرنشین از طریق ساکن نگه داشتن او در برابر برخورد با قسمتهای داخلی خودرو و یا سرنشینان دیگر است که ضربه ثانویه نامیده میشود. همچنین کمربند ایمنی برای جلوگیری از پرتاب سرنشین به خارج از خودرو ناشی از توقف ناگهانی، برخورد و واژگونی خودرو استفاده میشود. این ابزار، نقشی قابل توجه در کاهش تلفات جانی در حوادث خودرو دارد. برطبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا، این وسیله در سال ۲۰۰۱ جان حدود ۱۲ هزارنفر را نجات داده است.
کمربندهای ایمنی توسط جورج کیلی در اواخر قرن نوزدهم اختراع و برای اولین بار در هواپیما توسط آدولف پژود که جزو اولین کسانی بود که به صورت واژگون با هواپیما پرواز کردند- معرفی شد. کمربندهای ایمنی تا ۱۹۳۰ در هواپیما استاندارد نشدند. ادوارد ج. کالاگورن اولین حق اختراع با شماره ۳۱۲۰۸۵ را در دهم فوریه ۱۸۸۵ برای یک کمربند ایمنی ثبت کرد. در دهه ۱۹۳۰، فیزیکدانان امریکایی از کاربرد کمربند در خودروها حمایت کرده و حتی برخی از آنها خودروهای خویش را به کمربند ایمنی مجهز کردند. کلیر ل. استریث (جراح پلاستیک) و ک. ج. استریکلند (فیزیکدان) جزو اولین نفراتی بودند که تقاضای نصب کمربند ایمنی برای خودروی خویش را دادند. استریکلند، لیگ ایمنی خودروی امریکا را بنا نهاد و عوام امریکا اشتیاق کمی نسبت به آن نشان دادند.
کمربندهای ایمنی
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (استاتیک))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك و استاتیک))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (استاتیک))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي جلو (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (چپ و راست (اتوماتيك))
كمربند ايمني صندلي عقب (وسط (اتوماتيك))
ریل تنظیم ارتفاع
جلو (چپ و راست)
جلو (چپ و راست)
جلو (چپ و راست)
جلو (چپ و راست)
شرکت اخشان علاوه بر انواع کمربند ایمنی خودرو، تولید کننده انواع تسمه بالابر صنعتی، کمربندهای سیمبانی، انواع بکسل های خودرویی، کمربند بانجی، دوش بند (جهت جابجایی اثاثیه)، کمربند برای تخت بیمارستانی، کمربند امداد خودرو و تسمه سفت کن (جغجغه) نیز می باشد، که در ذیل اشاره ای به انواع برخی از محصولات شده است:
جهت جابجايي انواع بار با ظرفيتهاي مختلف در عرضهای ۳، ۵، ۸، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ سانتی متر به صورت تک لایه (با ظرفیت ۱ الی ۱۴ تن) و دو لایه (با ظرفیت ۳ الی ۳۰ تن) در مدلهاي A2 (مناسب برای کار بر روی داربست ها)، A4 یا شرتی (مناسب برای کار در ارتفاع)، A6 یا طرح فوجی (جهت شركتهاي برق ، مخابرات و ..) شامل بكسل انواع اتومبيل سواري (۲ تن) و خودروهای نیمه سنگین (۳ و ۴ تن) Your Content Goes Here به دو فرم تک لایه و دو لایه Your Content Goes Here Your Content Goes Here